[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
A sikeresen induló vállalkozások többnyire két veszélyes véglet között félúton kezdik az életüket: az átgondolatlanság és a perfekcionizmus között. Cikkünkben a saját piaci szegmensünk példáin keresztül az utóbbit mutatjuk be. Hogyan szabotál a tökéletesség hajszolása, és miképpen léphetsz ki ebből a véget nem érő javításokat eredményező gondolatiságból?
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
„Az induláshoz mindennek passzolnia kell”
Ez a kijelentés csak részben igaz. Minden elengedhetetlen tényezőnek passzolnia kell, így például el kell végezned a szükséges piackutatást, hogy meggyőződj róla, lesz-e igény a szolgáltatásodra. Meg kell határoznod vásárlói perszónákat (buyer persona), el kell kezdened építeni és feltüzelni a közönségedet, illetve végig kell járnod a megfelelő jogi lépéseket.
Videós oktatóanyagok esetén azonban akár egy középkategóriás okostelefonnal (és kiegészítő mikrofonnal) elkezdhetsz tartalmakat készíteni. A videó szerkesztésére számos ingyenes szoftvert találsz (pl.: DaVinci Resolve), melyek alapszintű használatát megtanulhatod YouTube bemutatókon keresztül, szintén költségek nélkül. Az induláskor nincsen szükséged komoly felszerelésre, azzal ugyanis onnan veszel el pénzt, ahol a legnagyobb szükséged lesz rá: a marketingből.
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
Miért pont marketingbe fektessek induláskor?
A jó bornak is kell a cégér! Hiába tetted bele a szíved-lelked egy oktatóanyagba, ha az sosem jut el ténylegesen azokhoz az emberekhez, akiknek a problémáját megoldaná a bennük foglalt tudás. Az internet korábban példa nélküli lehetőséget ad arra, hogy a potenciális vásárlóid figyelmébe ajánld a szolgáltatásodat és a termékeidet. Ez ugyanakkor együtt jár egy még sosem látott mértékű ingermennyiséggel, ami tompítja a befogadók érzékenységét.
Emlékszel, amikor elterjedtek a névre szóló marketing célzatú e-mailek? Először még megakadt rajta az ember tekintete, manapság azonban a háttérzaj részévé váltak. Rengeteg tartalom lepereg egy-egy telefonképernyőn anélkül, hogy arra különösebb figyelmet fordítana a felhasználó. A marketing által megtörheted a görgetés menetét, majd az értékesítési felületedre viheted a célcsoportod tagjait. Amíg nem alapoztad meg a közösségi média jelenlétedet egy stabil és hűséges követőtáborral, addig nem engedheted meg magadnak, hogy a marketingeden spórolj. Gondoskodj róla, hogy a te borod cégére is látszódjon a többi között, lehetőség szerint pedig ki is tűnjön közülük!
[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://tudaspiac.hu/wp-content/uploads/2022/02/cross-sell-example.jpg” alt=”példa a csomagajánlatokra a TudásPiac rendszerekben” title_text=”példa a csomagajánlatokra a TudásPiac rendszerekben” align=”center” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
A TudásPiac kurzus platform használatával egyszerűen hozhatsz létre kedvezményes, upsell és csomagajánlatokat. Lehetőséged van kuponokat kiállítani, illetve a kurzusaidat ajándékkártyaként értékesíteni. Az általad jóváhagyott hallgatói értékelések megjelenítésével építheted a kételkedő érdeklődők bizalmát, és új vevőket szerezhetsz.
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
A tökéletesség hajszolása a pénzedet és az idődet égeti
„Az internet nem felejt” – tartja a modern szólássá előlépett megfigyelés. Az online közeg valóban kíméletlen terep lehet egy hiba után, így a befektetett munkád könnyen hálátlannak érződhet. Nem kevés pénzt és időt fektettél a marketingbe? Közzétetted az eddigi legminőségibb posztodat? Került bele egy apró elírás is? Csak idő kérdése, és a hozzászólók elkezdik pimaszul a tudtodra adni. Az ilyen visszajelzéseket sokan nem viselik jól, ami természetes. Az online környezet azonban megsokszorozza ezt a hatást, hiszen több száz, több ezer (vagy még több) ember találkozhat a posztunk tartalmával.
Mindannyian szeretnénk elkerülni, hogy a 15 percnyi hírnevünket nevetség tárgyaként szerezzük meg. Vállalkozóként ráadásul ezen komoly bevételünk, ezáltal pedig akár a megélhetésünk is múlhat. Ilyen nyomás alatt még az egészséges maximalizmusod is fokozatosan perfekcionizmussá alakulhat, így egyszer csak azon kapod magad, hogy mások váltják valóra a kitűzött céljaidat. Amíg te azon dolgoztál, hogy minden tökéletes legyen, és óriásit szólhasson a vállalkozásod indulása, addig mások már elkezdtek pénzt keresni ugyanazon a területen. Tőlük kell megtanulnunk az egyik nagyon fontos leckét!
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
A piacon nem a tökéletesség vezet sikerre.
Valóban igaz, hogy amit a versenytársaid elkészítettek, az nem lett tökéletes, de közzétették és elég jónak bizonyult. Erre kell céloznod neked is: legyen a munkád elég jó, mert így lesz lehetőséged mindig még tovább javítani! Nem azoknak kell megfelelned, akik az elírásod miatt kommentelnek. Azoknak felelj meg, akik olyan vásárlóid lesznek, amilyeneket szeretnél a vállalkozásodnál tudni. Az időd és a pénzed ezen csoport elérésében fog a legjobban megtérülni.
Közhellyé koptatott metafora, mégis fokozottan igaz az esetünkben: nem sprintversenyre készülsz, hanem egy marathoni távra. Nem kell a vállalkozás indítása előtt, közben vagy akár utána a tökéletesség megvalósítására törekedned. A célod az „elég jó” kell legyen, amivel mindig két lépéssel a versenytársaid előtt maradhatsz. A munkád inkább legyen kész, mint tökéletes (viszont sosem félkész!). Amennyiben ingyenes és naprakész információkat szeretnél az e-learning területéről, olvasd el a havonta megjelenő ‘Online kurzuspiaci körkép‘ rovatunk aktuális cikkét!
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]